Tuesday, April 19, 2005

会有那么一天

一九四三
世界大战
阿嬷年轻的时候 爷爷爱他那么多 他们感情很深
但是爷爷 身负重任
就在离乡的那夜给了阿嬷一个吻 轻声说到

我要离去
别再哭泣
不要伤心
请你相信我
要等待 我的爱
陪你永不离开
因为会有那么一天 我们牵着手在草原
听鸟儿歌唱的声音
听我说声 我爱你

夕阳西下
鸟儿回家
阿嬷躺 在病床上 呼吸有一点散漫
眼神却很温柔
看着爷爷 湿透的眼
握着他粗糙的手
阿嬷的泪水开始流 轻声说道

我要离去
别再哭泣
不要伤心
请你相信我
要等待 我的爱
陪你永不离开
因为会有那么一天
我们牵着手在草原
听鸟儿歌唱的声音
听我说声 我爱你

Kebeen told me about this song.
Asked me if i have it or not.
I don't listen to JJ Lin's song so obviously don't have.
The he asked me if i wanted the Mp3, i go "sure. why not."

And when i listen to it.

I can't believe that someone wrote such a touching song.

I guess most of us can relate to this song.

Liked the last part esp. Wonder if i would have love that real, that intense and that happily ever after....

*looks at R4*

Playing his Constantine PC game.

Sigh.

No comments: